AKTUALNOŚCI, strona 3:
„INNY – NIE ZNACZY GORSZY, INNY ZNACZY WARTY ODKRYCIA”
2 kwietnia obchodziliśmy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Celem akcji było zwiększenie świadomości społecznej na temat autyzmu oraz zwrócenie uwagi na potrzebę większej empatii i tolerancji dla osób ze spektrum autyzmu.
W tym szczególnym dniu postanowiliśmy wykonać mały gest i zsolidaryzować się z osobami autystycznymi. Nauczyciele wraz z uczniami ubrali się na niebiesko, wspólnie kolorowali duże plakaty rozwieszone na ścianach szkoły, które cieszyły się dużym zainteresowaniem. Na korytarzach pojawiły się gazetki tematyczne, a na zajęciach lekcyjnych podopieczni oglądali prezentacje wyjaśniające czym jest autyzm. Uczniowie z klasy 7a na zajęciach plastycznych pod opieką pani Aleksandry Szkudlarek wykonali plakaty poruszające temat tolerancji i akceptacji.
Wszystkim Uczniom i Nauczycielom bardzo serdecznie dziękujemy za przyłączenie się do wydarzenia. A.F., A.D., M.K.
więcej zdjęć po kliknięciu czytaj dalej
czytaj dalej na temat: „INNY – NIE ZNACZY GORSZY, INNY ZNACZY WARTY ODKRYCIA”W marcu jak w garncu
Filharmonia już po raz kolejny w marcu zagościła w murach naszej szkoły. Podczas tego występu wymieszano różne gatunki muzyczne, tworząc przepis na wiosenny koncert. Jak na zmienność marcowej pogody przystało, usłyszeliśmy dźwięki „Czterech Pór Roku”. Nie zabrakło też „Imitazione della natura”, czyli muzycznych odgłosów natury. Sprawdziliśmy również, czy instrumenty potrafią naśladować śpiew ptaków, wiosenną burzę i grzmoty lub padający deszcz. Wsłuchaliśmy się w wybrane melodie, by poczuć nadchodzącą wiosnę. I.L-Paliwoda
Dzień Matematyki w klasach 1-3
Matematyka otacza nas wszędzie i mamy z nią do czynienia w niemal każdym aspekcie naszego życia. Jako królowa nauk ma swoje święto, które przypada na dzień 12 marca. Święto zostało zapoczątkowane przez organizację “World Education Games” w 2007 roku. W Polsce pierwsze obchody Dnia Matematyki odbyły się 12 marca 2014 roku z inicjatywy Stowarzyszenia Doskonalenia i Rozwoju 4improve.
Podobnie jak w ubiegłych latach, także i w tym roku, z okazji Dnia Matematyki przygotowano dla dzieci z klas 1-3 wyjątkowe, matematyczne zajęcia. Uczniowie poprzez zabawę, doskonalili swoje umiejętności matematyczne, utrwalali dodawanie, odejmowanie, tabliczkę mnożenia oraz logiczne myślenie. Wśród aktywności matematycznych wymienić należy: łamigłówki, magiczne kwadraty, puzzle matematyczne, sudoku oraz domino. Dodatkowo dzieci również integrowały się we wspólnym działaniu pracując w grupach. Zadania i rywalizacja wzbudziły wiele pozytywnych emocji. Tego dnia w każdej klasie zostali wyłonieni Mistrzowie Logicznego Myślenia. Emocji i dobrej zabawy nie zabrakło, a uczniowie mogli się przekonać, że matematykę da się lubić. (D.W., M.S.)
więcej zdjęć po kliknięciu czytaj dalej
czytaj dalej na temat: Dzień Matematyki w klasach 1-3Stypendyści marszałka
W roku szkolny 2022/2023 najlepsi uczniowie z naszego województwa otrzymali finansowe stypendia Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Wśród nich znaleźli się również uczniowie z naszej szkoły: Kinga Mendel z klasy 8b, która uzyskała stypendium w ramach projektu „Humaniści na Start!” oraz Adam Wiśniewski z klasy 7a - stypendysta w kategorii „Prymus Pomorza i Kujaw”. Serdecznie gratulujemy! (B.W.)
Targi szkół w naszej szkole
...Wybierz pracę, którą kochasz,
a nie będziesz musiał pracować ani
przez jeden dzień w swoim życiu...
Konfucjusz
Dla ósmoklasistów nadszedł czas podjęcia decyzji związanej z wyborem drogi zawodowej. Decyzji dotyczącej wyboru szkoły ponadpodstawowej, sięgającej swoimi skutkami w ich przyszłość. 30 marca 2023 r. klasy ósme uczestniczyły w targach edukacyjnych, które odbyły się na terenie naszej szkoły. Imprezę organizujemy już od 2008 roku, czyli piętnasty rok i zawsze spotkanie ze starszymi uczniami i nauczycielami z okolicznych szkół ponadpodstawowych cieszyło naszą społeczność szkolną ciekawymi informacjami i zachętą do pójścia o krok naprzód. Nadmienię, że przed reformą edukacji, kiedy to gimnazja „rozkwitały”i ruszyły pełną parą, organizacja giełdy szkół dotyczyła gimnazjalistów i szkół ponadgimnazjalnych. Pandemia natomiast wstrzymała nasze działania na dwa lata.
W tym roku swoją ofertę edukacyjną przedstawił: Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego ze Starego Brześcia, Liceum Ogólnokształcące Salezjańskiego Kolegium Kujawskiego w Aleksandrowie Kujawskim, Mundurowa Szkoła Techniczna w Aleksandrowie Kujawskim, Zespół Szkół nr 1 Centrum Kształcenia Praktycznego w Aleksandrowie Kujawskim i Zespół Szkół nr 2 im mjra H. Dobrzańskiego „Hubala” w Aleksandrowie Kujawskim.
Warto wspomnieć, że nasi ósmoklasiści w marcu 2023 uczestniczyli również w targach Włocławskich Szkół Ponadpodstawowych, z tego też powodu nie zapraszaliśmy ich do nas. Działania te zostały podjęte w celu ułatwienia i ukierunkowania co do dalszej edukacji młodzieży, a trafny wybór szkoły i zawodu będzie wyznacznikiem sukcesów zawodowych w dorosłym życiu i da możliwość samorealizacji i zadowolenia. M.K.
więcej zdjęć po kliknięciu czytaj dalej
czytaj dalej na temat: Targi szkół w naszej szkole#CHALLENGEDLAMONIKI
Nasza szkoła została nominowana przez Publiczne Przedszkole nr 36 wraz z oddziałami integracyjnymi we Włocławku do wzięcia udziału w akcji #CHALLENGEDLAMONIKI (link do zbiórki https://zrzutka.pl/n9fzpj). Wyzwanie ma na celu wsparcie koleżanki z Zespołu Szkół nr 3 im. Marii Grzegorzewskiej we Włocławku. Dziękujemy za nominację i zapraszamy do udziału w challenge’u Klub Dziecięcy „Chatka Puchatka” w Bądkowie, Szkołę Podstawową w Siniarzewie oraz Szkołę Podstawową w Dąbrowie Biskupiej. Zapraszamy do obejrzenia filmu z realizacji rzuconego nam wyzwania.
Wyjazd na Targi Szkół
Po trzech latach przerwy wynikającej z obostrzeń pandemicznych, zorganizowano Włocławskie Targi Szkól Ponadpodstawowych, na które to nasze klasy ósme wybrały się 22 marca 2023r. Tym razem odbywały się w hali OSiR, gdzie znajdowały się stoiska poszczególnych szkół ponadpodstawowych z terenu Włocławka. Każda z nich starała się zachęcić uczniów, którzy w tym roku napiszą test ósmoklasisty, by zdecydował się na kontynuowanie edukacji w jej murach. Każda ze szkół starała pokazać się z możliwie najlepszej strony, jednocześnie prezentując to, co jest z nią kojarzone. Przykładowo obok stoiska Zespołu Szkół Samochodowych stał skuter oraz zestaw narzędzi. Do nauki w Zespole Szkół Chemicznych zachęcały przyszłe fryzjerki, prezentując swoje umiejętności na manekinach. Natomiast przy Zespole Szkół nr 4 stanęli uczniowie ubrani w mundury. Dużym zainteresowaniem cieszył się pojazd Zespołu Szkół Samochodowych, który symulował dachowanie podczas wypadku. Obok niego swoje umiejętności taneczne prezentowały uczennice Zespołu Szkół Ekonomicznych.
Czy Targi Edukacyjne pomogły uczniom szkół podstawowych wybrać dla siebie szkołę średnią? Z pewnością dla wielu osób były one pomocne. M.K
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w roku szkolnym 2021/2022 zostały zorganizowane dla grupy uczniów z klas ósmych, natomiast w roku szkolnym 2022/2023, ze względu na fakt ukończenia szkoły przez uczniów objętych projektem, powstała nowa grupa złożona z uczniów klas czwartych. W każdym roku szkolnym zostało przeprowadzonych po 35 godzin zajęć. Program zajęć korekcyjno-kompensacyjnych powstał na podstawie zaleceń zawartych w orzeczeniach i opiniach Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
Wszyscy uczniowie regularnie uczęszczali na zajęcia oraz chętnie w nich uczestniczyli. Największe zainteresowanie okazywali podczas zajęć, na których wykorzystywane były klocki Lego lub długopisy 3d. Podczas zajęć wykorzystywano m.in. „Ortograffiti”, różne platformy edukacyjne, np. Wordwall, Quizizz, gry planszowe, klocki Lego oraz długopisy 3d. Uczniowie bardzo chętnie pracowali, wykazywali dużą aktywność na zajęciach. Chętnie wypowiadali się na różne tematy. Lubili opowiadać różne historie i dzielić się spostrzeżeniami, co stanowiło doskonałą okazję do ćwiczenia umiejętności wypowiadania się. Uczniowie wymagali częstego kontrolowania tego, czy zrozumieli polecenie, częstego powtarzania materiału. Najlepiej pracowali, gdy stosowano wizualne pomoce dydaktyczne. Co jakiś czas należało umożliwić uczniom realizowanie nasilonej potrzeby ruchu (przysiady, pajacyki itp.). Zajęcia przebiegały w życzliwej atmosferze.
Zrealizowane zajęcia umożliwiły postęp w rozwoju zaburzonych funkcji. Uczniowie mieli okazję wzbogacić zasób słownictwa i informacji z wiedzy ogólnej. Osiągnięte cele to:
- u uczniów poprawiła się umiejętności czytania (w tym rozumienia treści czytanych tekstów);
- rozwinął się zasób słownictwa biernego i czynnego;
- nastąpiła poprawa funkcjonowania analizatora wzrokowego i słuchowego, a także umiejętność koncentracji uwagi oraz orientacji przestrzennej;
- uczniowie utrwalili zasady poprawnej pisowni;
- poprawiły się umiejętności manualnych (grafomotorycznych);
- uczniowie nawiązali przyjazne relacje z rówieśnikami. (NK)
Światowy Dzień Liczby Pi w naszej szkole
14 marca to Światowy Dzień Liczby Pi. Z tej okazji piątek 17 marca był w naszej szkole dniem zmagań matematycznych. Chętni uczniowie klas 4-8 mogli wziąć udział w konkursach zorganizowanych w trzech kategoriach. Uczniowie klas czwartych i piątych zmagali się z zadaniami w kategorii: Rachunek pamięciowy, kolejność wykonywania działań. Do konkursu przystąpiło 20 uczniów. Pierwsze miejsca ex aequo zdobyły: Amelia Piasecka kl. 4a i Maja Bączkowska kl. 5b. Drugie miejsca również ex aequo zdobyli: Fabian Stróżański kl. 4a i Zofia Borkowska kl. 5a. Trzeciego miejsca nie przyznano.
Uczniowie klas 6-8 rywalizowali w dwóch kategoriach: Sudoku i Rozwinięcie dziesiętne liczby Pi. Kwadrat Sudoku zdecydowało się rozwiązywać 20 uczniów. Najszybciej i bezbłędnie zrobiła to Kinga Mendel z kl.8b, zdobywając tym samym pierwsze miejsce. Drugie miejsce zdobyła Maja Nowak kl.8b, trzecie miejsce - Julia Pietrzak kl.7a. W kategorii Rozwinięcie dziesiętne liczby Pi wzięło udział 13 osób z klas siódmych i ósmych. Pierwsze miejsce – najdłuższe rozwinięcie liczby Pi (286 cyfr) zaprezentowała Nikola Roszak z klasy 8a, drugie miejsce – Paulina Linowiecka kl. 8a (121 cyfr), trzecie miejsce – Igor Brzeziński kl.8c (68 cyfr).
Zwycięzcom gratulujemy, wszystkim uczestnikom konkursów dziękujemy za udział i już teraz zapraszamy na kolejne matematyczne zmagania za rok. Dziękujemy też Radzie Rodziców za ufundowanie nagród, którymi zostali obdarowani wymienieni wyżej uczniowie. (Nauczyciele matematyki)