Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Bądkowie

Rok szkolny 1999/2000

AKTUALNOŚCI:

Pierwsi nauczyciele gimnazjum

Utworzono dnia 08.10.2019

Dyrektor

inż. Halina Małecka - fizyka kl. I a, b, c

Wychowawcy:

I a - mgr Marietta Kapelińska - technika

I b - mgr Ewa Jakóbowska - biologia kl. I a, b

I c - mgr. Elżbieta Jaszczak - historia, WOS kl. I c

Nauczyciele:

mgr Teresa Babicka - j. angielski kl. I a, b, c

ks. Jan Dominowski - religia kl. I a, b

mgr Zdzisław Etynkowski - WF kl. I a, b, c

mgr inż. Maria Głowacka - geografia kl. I a, b

mgr Andrzej Kuczyński - matematyka kl. I c

mgr Roman Mroczkowski - sztuka kl. I a, b, c

mgr Józef Nowakowski - historia, WOS kl. I a, b

mgr Anita Przywitowska - j, polski kl. I c

mgr Beata Wesołowska - matematyka kl. I a, b

mgr Maria Wierzchowska - j. polski kl. I a, b

Teresa Zakrzewska - religia kl. I c

Ruszyliśmy....

Utworzono dnia 01.10.2019

Ruszyliśmy ale:

  • brak podręczników,
  • popołudniami opracowujemy ścieżki w zespołach przedmiotowych,
  • opracowujemy - poprawiamy regulamin oceniania
  • plany wychowawcze.

Koniec września

  • odczuwamy pierwsze zmęczenie,
  • mnóstwo wątpliwości i pytań,
  • nasz status się nie zmienił.

Zanim wprowadzono reformę

Utworzono dnia 01.10.2019

   Na początku 1999 r. Rząd - (MEN - prowadzone przez ministra prof. M. Handke) wprowadził reformę oświaty. Niestety, nie była ona przemyślana i organizacyjnie przygotowana. jednak w myśl wytycznych wprowadzono sześcioklasową szkołę podstawową, trzyletnie gimnazjum a dopiero po nich kształcenie w liceach ogólnokształcących i zawodowych. Większość nauczycieli została zmuszona do uzupełniania dodatkowych kwalifikacji, bardzo często za własne pieniądze, bez możliwości rekompensaty czy przyznania stypendium.

   Wydano po kilkanaście programów, z którymi nauczyciele musieli się szybko zapoznać i wybrać jeden. Gorzej było z wyborem podręczników, gdyż większość została wydana w ostatnich dniach sierpnia, kiedy nauczyciele pod presją zniecierpliwionych, rodziców dokonywali wyboru prawie intuicyjnie, nie znając ich treści. Na poczatku roku pojawiło się wiele innych trudności - problem dowozu dzieci, brak pieniedzy na dodatkowe wydawnictwa, plansze, kasety. Jedynie klasopracownia - zwana komputerową (9 komputerów otrzymanych z przydziału MEN) cieszy się zainteresowaniem dzieci.