Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Bądkowie

Rok szkolny 2008/2009

AKTUALNOŚCI:

Biwak w Sadłużku

Utworzono dnia 29.11.2019

W środę 17 czerwca uczestnicy projektu „I wrócił garścią prochu w prostej żołnierskiej trumnie” wyjechali na biwak do Sadłużka.

Wyjazd rozpoczęli od przejścia pod obelisk poświęcony Przemysławowi Barthlowi. To nie przypadek, gdyż 13 czerwca przypadła rocznica jego urodzin, a ponadto wokół jego życia i czynów toczyły się wszystkie działania projektowe. Symboliczne zapalenie znicza zamknęło więc pracę gimnazjalistów w projekcie.

Następnie, aż do godziny 20, było opalanie, gry w piłkę, przejażdżki rowerem wodnym po jeziorze. Chłopcy próbowali łowić ryby, ale beztroskie plażowanie odciągnęło ich od wędkowania. Co jakiś czas było grillowanie, aby zbytnio nie zgłodnieć. Znalazła się nawet grupa odważnych, którzy sporo czasu spędzili w wodzie, kąpiąc się w „ciepłej”, jak twierdzili, wodzie.

Około godziny 16, po drugim posiłku, młodzież przystąpiła do pracy. Najpierw w grupach zbiorowo spisywali swoje odczucia i opinie, a potem siedząc wokół ogniska mieli możliwość podzielenia się wrażeniami z uczestnictwa w projekcie. Pierwsze w tym roku opalanie się było widoczne już we czwartek po czerwonych nosach i policzkach dziewczyn.

czytaj dalej na temat: Biwak w Sadłużku

Dzień Otwarty 2009

Utworzono dnia 29.11.2019

W tym roku szkolnym „Dzień Otwarty odbył się 15 czerwca o godzinie 11.00. Samorząd Szkolny chciał zaprezentować i przybliżyć uczniom klas VI i ich wychowawcom nasze gimnazjum.

Przebieg imprezy:

1. Powitanie zaproszonych gości.
  2. Przedstawienie nauczycieli i pracowników szkoły.
  3. Występ artystyczny.
  4. Pokaz sportowy.
  5. Prezentacja budynku szkolnego.
  6. Konkurs informatyczny.
  7. Słodki poczęstunek.
  8. Pożegnanie gości.
czytaj dalej na temat: Dzień Otwarty 2009

Egzaminy gimnazjalne wypadły dobrze

Utworzono dnia 29.11.2019

Nie tylko w naszym gimnazjum, ale we wszystkich gimnazjach jak kraj długi i szeroki, uczniowie, nauczyciele i rodzice czekali z większym lub mniejszym drżeniem serca na środę 10 czerwca. W tym dniu Okręgowe Komisje Egzaminacyjne miały gimnazjalistom ujawnić ich wyniki egzaminów. Wprawdzie dla większości uczniów to ile uzyskali punktów jest mało ważne, gdyż miejsc w szkołach średnich jest więcej niż uczniów do nich się wybierających, to jednak dla sporej grupy – wybierających się do najlepszych szkół w naszym regionie każdy punkt mógł decydować o przyjęciu do wymarzonej szkoły. Dwa próbne egzaminy przeprowadzone w klasie  drugiej i jesienią w klasie trzeciej pozwalały nam wierzyć, że wysiłki uczniów i nauczycieli nie poszły na marne. I tak rzeczywiście u nas jest, choć patrząc na tytuły prasowe i strony internetowe w skali kraju z tymi wynikami (zwłaszcza stosunkiem uczniów do egzaminów) z roku na rok bywa gorzej.

czytaj dalej na temat: Egzaminy gimnazjalne wypadły dobrze

wycieczka szkolna (1-3 czerwca 2009)

Utworzono dnia 29.11.2019

Każdego roku w naszej szkole jest organizowana wycieczka. Tym razem uczniowie wraz z opiekunami udali się do Karpacza. Pierwszego dnia wycieczki zwiedziliśmy miasto wraz z panią przewodnik. Spacerowaliśmy i podziwialiśmy niezwykłe widoki tamtejszych terenów. Mieliśmy również okazję oglądać jedną z największych atrakcji turystycznych Karpacza, tzn. kościółek Wang. Trzeba na własne oczy zobaczyć to miejsce, by móc choć w pewnym stopniu zrozumieć jego historię. Prostymi słowami nie da się wyrazić piękna widoków, które podziwialiśmy.

Drugiego dnia pojechaliśmy do Czech. Do późnego popołudnia wędrowaliśmy wąskimi ścieżkami Skalnego Miasta. Po powrocie do miejsca zakwaterowania została zorganizowana dyskoteka. Młodzież miała świetne nastroje do zabawy. Trzeciego (i ostatniego już) dna wycieczki nadszedł czas na kupowanie pamiątek. Mieliśmy również okazję zwiedzić Muzeum Zabawek Henryka Tomaszewskiego. Dzięki tym wystawom na chwilę mogliśmy powrócić do beztroskich lat dzieciństwa. Wszyscy wróciliśmy wypoczęci i chętni do działania. Z pewnością ta wycieczka na długo pozostanie w naszej pamięci. (Dominika Mendel IIIa)

czytaj dalej na temat: wycieczka szkolna (1-3 czerwca 2009)

Utworzono dnia 29.11.2019

Znamy już wyniki próbnych egzaminów gimnazjalnych uczniów klas drugich. Korzystając z tego, że na potrzeby właściwego egzaminu trzecioklasistów sala gimnastyczna została zamieniona w salę egzaminacyjną, a uczniowie klas młodszych ustawowo mieli wolne od...

czytaj dalej na temat: Oby trud nie poszedł na marne - czyli o tegorocznych wynikach próbnych egzaminów gimnazjalnych

"Stop wulgaryzmom!"

Utworzono dnia 29.11.2019

28 maja odbył się w naszej szkole apel poświęcony akcji profilaktycznej „Stop wulgaryzmom!” każda z klas wysłuchała w czasie godzin wychowawczych pogadanek na temat wulgaryzmów. Wszyscy uczniowie przyznali, iż problem ten dotyczy całego społeczeństwa, tym samym naszej szkoły i wykazali chęć próby walki z niecenzuralnym słownictwem. Podczas apelu przypomnieliśmy sobie najważniejsze tezy oraz podsumowaliśmy ankietę prowadzoną wśród uczniów naszego gimnazjum.

Wykorzystaliśmy do tego celu umiejętności uczniów w tworzeniu prezentacji multimedialnych. Klasy przygotowały plakaty, mówiące o tym „jak walczyć z wulgaryzmami”. Pierwsze miejsce przypadło klasie IIIc.

Rozstrzygnięto również konkurs literacko-plastyczny na wiersz i zaprezentowanie go jako plakatu. Pierwsze miejsce zdobyła Hania Wasielewska z IIIa, druga lokata przypadła Ninie Cieślak z IIIb, a na trzecim miejscu znalazła się praca Wioletty Suchara z IIIa

czytaj dalej na temat: "Stop wulgaryzmom!"