Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Bądkowie

Rok szkolny 2011/2012

AKTUALNOŚCI:

Tkaninowe szaleństwo

Utworzono dnia 27.11.2019

1 czerwca w Zespole Szkół Nr 3 im. Marii Grzegorzewskiej we Włocławku został rozstrzygnięty konkurs plastyczny rozwijający zainteresowania zawodowe uczniów „Tkaninowe szaleństwo”. Dwie uczennice z klasy IIa otrzymały nagrody. Andżelika Szafrańska zdobyła I miejsce, a Monika Wyrzykowska II miejsce. Prace zostały wykonane pod opieką pani Beaty Wesołowskiej. Gratulujemy i życzymy kolejnych sukcesów.

czytaj dalej na temat: Tkaninowe szaleństwo

"Jak to dobrze być wędrowcem..."

Utworzono dnia 27.11.2019

Tym razem Karpacz i Skalne Miasto w Republice Czeskiej wyznaczyliśmy sobie jako cel naszej podróży - wycieczki, która odbyła się w dniach 4-5-6 czerwca.

Po 8 godzinach jazdy autokarem dotarliśmy do pierwszego celu naszej wędrówki- Karpacza. Po drodze posiłek i ... zdobyte nagrody Euro 2012 oraz jazda po super obwodnicy Wrocławia z widokiem na stadion mistrzostw. W Karpaczu dotarliśmy do zapory na Łomnicy oraz Świątyni Wang z punktem widokowym na Kotlinę Jeleniogórską.

Drugi dzień spędziliśmy w Skalnym Mieście. Widok tego miejsca, jego magia przeniosły nas w sferę wyobraźni i baśni. Byliśmy w królestwie samego Karkonosza. Zwiedzaniem pięknego Trutnova, a szczególnie jego zabytkowej starówki zakończyliśmy naszą wycieczkę po drugiej stronie granicy. Wieczorem czekały nas zajęcia rekreacyjne i pobyt w „Sandra Spa” w Karpaczu oraz "długi" wieczór przy kominku i piosence.

Trzeciego dnia rano przygotowywaliśmy się do "zdobycia" "Królowej" Karkonoszy- „Śnieżki” (1602 m n.p.m.). O godzinie 12:00 stanęliśmy na najwyższym szczycie Karkonoszy przy 20 °C różnicy temperatur. Widoki były nagrodą za wysiłek podczas wspinaczki. Warto było... O godzinie 16:00 pożegnaliśmy Karpacz i niewyspani ale w wyśmienitych humorach wróciliśmy do domu.

Opiekunami w podróży byli nasi nauczyciele: Wioleta Niemczyk, Małgorzata Kwiatkowska, Małgorzata Strzelecka i Zdzisław Etynkowski, który przygotował i poprowadził naszą wycieczkę.

Zapraszamy do obejrzenia galerii. Dziękujemy i do zobaczenia gdzieś na szlaku.

czytaj dalej na temat: "Jak to dobrze być wędrowcem..."

Nasze uczennice poprowadziły warsztaty w KPCEN we Włocławku

Utworzono dnia 27.11.2019

To nie przejęzyczenie, ponieważ we wtorek (5 czerwca) grupka naszych gimnazjalistek uczestniczących w projekcie „Zadbamy, by nie odeszli w niepamięć”, we włocławskim Centrum Edukacji Nauczycieli poprowadziły warsztaty dla nauczycieli ze szkół rejonu włocławskiego. Dzięki specjalnie przygotowanym multimedialnym prezentacjom opowiedziały jak krok po kroku młodzież. może poznawać i opisywać w biogramach życie i zasługi swych zwyczajnych, a jednak niezwyczajnych mieszkańców. Nasza wizyta w KPCEN była wprowadzeniem do podobnego regionalnego projektu edukacyjnego realizowanego według naszego pomysłu, który ma być ogłoszony w nowym roku szkolnym. Dziewczyny w nietypowej dla siebie roli spisały się wspaniale (zatem program „Równać szanse” spełnia swa rolę), ale o tym jak było, świadczy relacja ze spotkania zamieszczona na stronach KPCEN.

Młodzi odkrywcy dziejów lokalnych 06.06.2012.

Czy poznawanie dziejów, zwłaszcza tych lokalnych, to wyłączna domena dorosłych, profesjonalnych badaczy dziejów, czy też równie sprawnie może zainteresować dzieci i młodzież gimnazjalną?

Na to pytanie odpowiadali: Józef Nowakowski nauczyciel historii (członek Włocławskiego Oddziału PTH) oraz jego wychowankowie z Publicznego Gimnazjum w Bądkowie.

Okazuje się, że historia lokalna może a nawet powinna, być ważną, szkolną dziedziną, bowiem w świecie zdominowanym przez telewizję, przekazy satelitarne i Internet, inspirowanie młodzieży do zainteresowania się regionem nie jest łatwe. Niestety, żyjemy w czasach, w których młodzież pociągają uroki wirtualnego świata, a przeważnie obojętnie przechodzi obok coraz rzadszych śladów przeszłości znajdujących się jeszcze w ich malej wiosce, w ich najbliższym otoczeniu. Ale jeśli tylko młodzież znajdzie wsparcie w kimś z dorosłych, np. w zauroczonym dziejami lokalnymi nauczycielu, kolekcjonerze czy kimś równie pozytywnie zakręconym, wówczas znajdzie mnóstwo okazji ku temu, aby stać się poszukiwaczem lokalnych osobliwości, pamiątek, zadeptanych śladów przeszłości i przede wszystkim ludzi, którzy w ich środowisku żyli i na swój sposób zapisywali karty lokalnych dziejów.

Młodzi historycy z bądkowskiego gimnazjum, którzy od kilku lat wspólnie ze swym nauczycielem Józefem Nowakowskim poszukują, badają i opisują dzieje swej gminy i jej wybitnych, a zapomnianych mieszkańców zaprezentowali, jak historyczny projekt edukacyjny można krok po roku zaplanować i zrealizować (podczas spotkania 5 czerwca 2012 r.)

czytaj dalej na temat: Nasze uczennice poprowadziły warsztaty w KPCEN we Włocławku

Liga ...ale nie piłkarska

Utworzono dnia 27.11.2019

Dwie uczennice naszego gimnazjum zostały wyróżnione podczas kolejnej edycji Ligi (…nie piłkarskiej lecz) Zadaniowej. „Zagrały” w niezłym towarzystwie, ponieważ trzeba być dobrym zawodnikiem, żeby rozwiązywać zadania serwowane przez organizatorów tego „meczu matematycznego”.

Jedną z zawodniczek była Milena Zaremba z klasy II a, która załapała się na podium - zajęła III miejsce, druga zawodniczka to Anna Golenia z klasy I b, która biorąc po raz pierwszy udział w takich zawodach otrzymała wyróżnienie. Trenerami naszych super matematyczek byli: p.. Beata Wesołowska (Ani) i p. Andrzej Kuczyński (Mileny).

Uroczyste zakończenie XXV edycji konkursu „LIGA ZADANIOWA” miało miejsce 25 maja 2012 r. o godzinie 15.00 w Zespole Szkół nr 9 przy ul. Promiennej 15 we Włocławku. Gratulacje dla naszych zawodniczek - matematyczek i ich opiekunów. Życzymy kolejnych wygranych „meczy”!!!

czytaj dalej na temat: Liga ...ale nie piłkarska

Dziękujemy!

Utworzono dnia 27.11.2019

Dziś (31.05.2012) w samo południe zakończyło się głosowanie internautów na ich zdaniem najlepszą pracę konkursową. Jak napisali w specjalnym komunikacie organizatorzy Konkursu: „Ze względu na dużą popularność zwłaszcza pięciu prac, które zdobyły ponad 1000 głosów, Komisja Konkursowa podjęła decyzję o zamianie głównej nagrody na 5 mniejszych: 5 odtwarzaczy DVD. Tak więc nie przyznamy jednej Nagrody Pocieszenia, przyznajemy ich aż pięć, dla każdej szkoły, której praca uzyskała powyżej 1000 likeów.”

Dzięki olbrzymiemu poparciu  aż 1524 osób, które zagłosowały na naszą pracę,  zajęliśmy w tej rywalizacji II miejsce. (Szkoła wzbogaci się o DVD.)

Dziękujemy za okazaną nam życzliwość,

a jeśli przy okazji zachęciliśmy do chwili refleksji nad „dziedzictwem narodowym” – tym bardziej mamy powody do zadowolenia.  A 14 czerwca w Łazienkach Królewskich, w  bezpośredniej rywalizacji powalczymy o I miejsce w Finale – trzymajcie za nas kciuki – (drużyna i  opiekunowie)

czytaj dalej na temat: Dziękujemy!

Srebro w oszczepie!

Utworzono dnia 27.11.2019

W Świeciu odbyły się Finały Kujawsko-Pomorskiej Gimnazjady w Lekkiej Atletyce. Bardzo dobrze zaprezentowali się nasi mistrzowie powiatu, a powody do dumy z pewnością ma Olga Kulpa, która w rzucie oszczepem zdobyła srebrny medal. Gratulujemy !!!(Z.E.)

czytaj dalej na temat: Srebro w oszczepie!