Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Bądkowie

Poznajemy Polskę – wycieczka

Utworzono dnia 18.07.2022

W dniach 8-9-10 czerwca 2022  w godzinach porannych 45 uczniów klas VII i VIII wraz z czterema opiekunami wyjechali na trzydniową wycieczkę szkolną do Krakowa, Wieliczki i Wadowic.

Pierwszego dnia na trasie do Krakowa, dodatkowo poza programem wstąpiliśmy do Częstochowy na Jasną Górę, gdzie mieści się Sanktuarium Matki Boskiej Częstochowskiej na krótką modlitwę. Następnie udaliśmy się do Wieliczki i tam zwiedzaliśmy kopalnię soli. Po przyjeździe do Krakowa, gdzie mieścił się nasz punkt noclegowy udało nam się jeszcze zobaczyć i zdobyć Kopiec Kościuszki z Muzeum Kościuszkowskim. Drugi dzień naszej podróży stanowiło zwiedzanie Krakowskiego Kazimierza gdzie mieści się wiele  synagog i usłyszeliśmy wiele historii o krakowskich Żydach.  W Krakowie natomiast zobaczyliśmy Wawel i Katedrę Królewską, Groby i Krypty Królewskie i Zasłużonych Polaków, Kryptę Pary Prezydenckiej, Wieżę z Dzwonem Zygmuntowskim. Obok Wawela, tuż nad Wisłą, poznaliśmy legendę o smoku wawelskim, który do dziś dnia zionie ogniem. Następnie spacerem poprzez urokliwą ulicę Kanoniczną i Grodzką udaliśmy się na Rynek Główny gdzie mieści się Kościół Mariacki wygrywający z jego wieży co godzina hejnał, Sukiennice i in. zabytki. Trzeciego dnia zwiedzaliśmy Muzeum Domu Rodzinnego Ojca Świętego Jana Pawła II w Wadowicach.

W miłej i wesołej atmosferze wróciliśmy do Bądkowa. (M.K.)