Tydzień Świadomości ADHD
W dniach od 20 do 26 września obchodziliśmy w naszej szkole Tydzień Świadomości ADHD, który miał na celu przybliżenie funkcjonowania osób z tym zaburzeniem i uwrażliwienie innych na trudności wynikające z niego. Uczniowie, na gazetce szkolnej oraz plakatach rozwieszonych w różnych częściach szkoły, mogli zapoznać się z podstawowymi informacjami dotyczącymi zespołu nadpobudliwości psychoruchowej, przeczytać jakie znane im persony posiadają ADHD oraz w jaki sposób ułatwiać codzienne funkcjonowanie osób z takimi trudnościami.
W poniedziałek uczniowi klas 1-3 uczestniczyli wraz z wychowawcami w zajęciach psychoedukacyjnych z psychologiem szkolnym, podczas których wiedza dotycząca ADHD została im przybliżona w przystępnej formie komiksu. Po zapoznaniu się z nim mogli sprawdzić swoją wiedzę, odpowiadając na pytania dotyczące funkcjonowania oraz form pomocy dzieciom oraz dorosłym z ADHD.
Podczas zajęć świetlicowych z p. A. Rajkiewicz, uczniowie wysłuchali bajki psychoedukacyjnej „Żywe srebro”, z cyklu „Bajki bez barier”. Dzięki wspólnej lekturze dzieci mogły „wejść w buty” głównej bohaterki i przekonać się z jakimi trudnościami mierzy się ona na co dzień, ale też co wyjątkowego może nieść za sobą ADHD, np. ciekawość świata i odwagę.
We wtorek na przerwach międzylekcyjnych uczniowie mieli możliwość wzięcia udziału w akcji „Zagraj w Dobble z Samorządem Uczniowskim”, które odbyło się na świetlicy. Członkowie naszego szkolnego Samorządu Uczniowskiego chętnie zagrali z uczniami innych klas w grę „Dobble”, która jest świetnym sposobem na usprawnienie umiejętności koncentracji uwagi i spostrzegawczości. (A.S.)